1.Hedef koyun ve takip edin
Yapılabilir hedefler koymak ve bu hedefe ulaşmak için ne kadar çabaladıklarını takip etmek güçlü motivasyon kaynağıdır.Böylelikle hem başarı beklentisini hem de üstlenilen görevin değeri ortaya çıkar.
2.Hedefin doğru olduğundan ve kısa sürede bitebilecek bir hedef olduğundan emin olun. Böylece çocuğunuz başarısını deneyimlemiş olur ve motivesi artar.
3.Çocuğunuzun ilerleme gösterip göstermediğini nasıl takip edeceğinizi tespit edin. Ölçülebilir bir hedef koymak, hedefe ulaşıp ulaşmadığınızı bilebilmenize yardımcı olur, dolayısıyla başarıyla beraber gelen pozitif hisleri de deneyimlersiniz.
4.Hedefleri çocuğunuzun sevdiği şeylerle ilişkilendirmeye çalışın.
Aktiviteyi çocuk için mantıklı bir unsur hâline getirmek ve sevdiği şeylerle ilişkilendirmek her zaman değerini artırır.
5.Çocuğunuz başarısız olduğu zaman neler yapabileceğini belirleyin. Öğrenim sürecinde öğrenciler sürekli ya da %100 başarılı olmazlar. Çocuğunuzun takıldığı anlarda ona yardımcı olabilecek bir plan hazırlayın.
Cinsel İstismarın Çocuk Üzerindeki Etkileri
Çocukluk çağında yaşanan cinsel istismar çoğunlukla gizlenir. Çocuk, istismarı pek çok farklı nedenden dolayı çoğu zaman hiç kimseyle paylaşmaz. Yaşına ve yaşananların farkındalığına bağlı olarak bazen çocuk, yaşadığının bir istismar ya da taciz olduğunun farkında bile olmayabilir. Bu durumda, paylaşılmayı geciktiren veya engelleyen bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bazen de tacizcinin baskısı ve çocuğun korkusu istismarı anlatmasını engelleyebilir. Bu ve benzeri nedenlerle birçok vakada istismar yıllarca gizli kalır. Bazen ileri yaşlarda tetikleyen durumlar ortaya çıkınca erken dönemlerde yaşanılan istismarın başkaları ile paylaşılması söz konusu olabilmektedir. Bu da, çocuklukta yaşanan travmanın bilinçaltında süren ve örtülen kısmının bireyin üzerindeki etkilerinin devam ettiğinin bir göstergesidir. İstismarı saklama sebeplerinin başında suçluluk psikolojisi yatmaktadır. Yaşanan durumun kendisinden kaynaklandığı düşüncesi ya da açığa çıkmasının kendisinde oluşturacağı utanç ve suçluluk duygularının ezikliği, kişinin iç dünyası ile ilgili faktörler bireylerin istismarı bilinçli ya da biliçsiz şekilde yadsımalarına sebep olmaktadır. Birçok durumda yaşananların bir günah olarak çerçevelendirilmesi ve işlenen günah nedeni ile cezalandırılacağı ya da terk edileceğine dair hislerle, utanç ve suçluluk duygularının meydana getirdiği duygusal baskı ve karmaşıklık, istismarın saklamasına neden olabilir. Bazı durumlarda ise cinsel istismar saklanamayacak şekilde ortadadır. Örneğin cinsel istismar sırasında çocuk fiziksel olarak zarar görmüşse, yaşananların izleri bedeninde görülüyorsa çocuğun yakınındakiler (ebevynler veya öğretmenler gibi) bunu açıkça görecektir. Böyle bir durumla karşılaşıldığında ise iki seçenek ortaya çıkar. Belirtileri gören yetişkin; ya korku, endişe veya benzeri sebeplerden dolayı görmezden gelebilir ya da olayın üstüne gitmeye karar verirse istismar adli makamlara yansır.
PDR VELİ BİLGİLENDİRME BROŞÜRÜ
ETKİLİ- VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Hedefin davranışa iki yönlü etkisi vardır:
1– ilk etkisi davranışın sonucunu belirleyen etkisidir.
2– Diğeri ise davranışın sonucunda elde edilen hedefin kalitesini belirlemesidir.
Başarılı insanlar ulaşmak istedikleri hedeflerini açık ve net olarak belirlerler. Hedefe ulaşmak için öğrencilerin bazı kişisel özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Öğrencilerin farklı kişisel özellikleri hedef oluşturmada kullanılmalıdır. Aşırı stresli ve kaygılı öğrencilerin hedeflerine ulaşmada zorluklar yaşadıkları bulunmuştur. Stres ve kaygı hedefe ulaşmada motive edici olurken, çok fazla olduğu zaman ise, kişinin kapasitesinin altında başarı sergilemesine neden olmaktadır
SINAV KAYGISI NEDİR?
Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygıya sınav kaygısı denir.
Hedefin davranışa iki yönlü etkisi vardır:
1– ilk etkisi davranışın sonucunu belirleyen etkisidir.
2– Diğeri ise davranışın sonucunda elde edilen hedefin kalitesini belirlemesidir.
Başarılı insanlar ulaşmak istedikleri hedeflerini açık ve net olarak belirlerler. Hedefe ulaşmak için öğrencilerin bazı kişisel özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Öğrencilerin farklı kişisel özellikleri hedef oluşturmada kullanılmalıdır. Aşırı stresli ve kaygılı öğrencilerin hedeflerine ulaşmada zorluklar yaşadıkları bulunmuştur. Stres ve kaygı hedefe ulaşmada motive edici olurken, çok fazla olduğu zaman ise, kişinin kapasitesinin altında başarı sergilemesine neden olmaktadır
İletişim, herhangi bir mesajın bir diğer kişinin anlayabileceği duruma getirildiği amaçlı bir eylemdir. İletişim esnasında mesajın niteliğinin büyük önem taşıdığını belirtmek gerekiyor. Bu noktada görev iletişimi başlatan kişiye düşüyor. Çünkü mesajın hedefteki kişiye yani iletişim kurulan kişiye doğru şekilde iletilip iletilmediği, tamamen mesajın niteliği ile ilgilidir. Mesajın içeriğinin ne olduğu, iletilmek isteneni ne oranda yansıttığı ve hedefteki kişide istenen etkiyi gösterip göstermediği gibi konuların gözden geçirilmesi gerekir.
Kas
OKUL BAŞARISINDA ÖĞRETMENİN ROLÜ
Eğitim sistemi içerisinde öğrenci ile doğrudan etkileşim içinde bulunan ve öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını yakından bilen kişiler olan öğretmenlerin, öğrencileri destekleyici bir tutum sergilemeleri öğrencilerin okul başarısı düzeylerini doğrudan etkilemektedir (Yıldırım, 2000). Alanyazında yer alan araştırmalar, öğretmen niteliklerinin öğrencilerin okul başarılarını etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu çerçevede okul başarısı üzerinde öğretmen liderliğinin etkisinin önemi birçok araştırma ile ortaya konulmuştur (Kythreotis, Pashiardisve Kyriakides, 2010; Lipesa, 2018; McLean ve Connor, 2015; Sammons, Toth ve Sylva, 2017; Sugg, 2013). Benzeri şekilde okul yaşam kalitesi de, öğrenci başarısını etkileyen önemli değişkenler arasında yer almaktadır (Karalar, Öksüs ve Baba-Öztürk, 2017; Mok ve Flynn, 1997). Bununla birlikte, okul yaşam kalitesi okul içinde öğretmen-öğrenci etkileşimini de içeren geniş bir bağlamda öğrenci memnuniyetine odaklanırken, öğretmen sınıf liderliği, öğretmen öğrenci ilişkilerini okul dışı süreçleri de içeren daha geniş bir çerçevede incelemektedir.
Öğretmenler için Psikolojik Sağlamlık
PSIKOLOJIK SAGLAMLIK NEDIR?
PSIKOLOJIK SAGLAMLIK NE ISE YARAR?
PSIKOLOJIK SAGLAMLIK RISK FAKTÖRLERI?
PSIKOLOJIK SAGLAMLIK KORUYUCU FAKTÖRLERİ?
OKULLAR PSIKOLOJIK SAGLAMLIGI NASIL DESTEKLEYEBILIR?
Psikolojik Sağlamlığı Destekleyici Ögretmen Tutum ve Davranısları Nelerdir?
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Öğrencinin okul başarısını arttırmada ailenin rolünü açıklayan güzel bir çalışma...
Okul başarısı öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş sonuçlara ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir. Ancak çağdaş anlamda başarı kavramının akademik başarı ile sınıflandırılamayacağı, bilgi ve beceri gibi bilişsel davranışlar kadar, ilgiler, kişilik özellikleri ve tutumlar gibi bilişsel olmayan davranışları da içerdiği görülmektedir.
Başarısızlık kavramı ise daha çok çocuğun ya da gencin uzun süreli,(bir eğitim öğretim döneminden daha uzun süre) hemen her dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi durumu olarak kabul edilmektedir.
Öğrencilerimize meslekleri tanıtmak amacıyla Psikolojik Danışman Gamze Öztürk tarafından JAMYO konulu meslek tanıtım afişi hazırlanmıştır.